Öğretmenlerin MEB 2013 okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşleri ve programı kullanma durumları


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Öğrenci: NAZMİYE ESRA IŞIK

Danışman: GÜLHAN GÜVEN

Özet:

Bu araştırmanın amacı MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı hakkında öğretmen görüşlerinin incelenmesi ve öğretmenlerin programı kullanma durumlarının belirlenmesidir. Araştırma tarama modelindedir. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından hazırlanan üç bölümden ve 23 sorudan oluşan, anketten yararlanılmıştır. Veriler, frekans ve yüzde ile betimlenmiş, ki-kare testi ile bağımsız değişkenlere göre karşılaştırmalar yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Ankara ili Altındağ, Çankaya ve Yenimahalle merkez ilçelerinde MEBze bağlı anaokulu ve anasınıflarında görev yapan 265 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır.. Araştırmanın sonucunda; öğretmenlerin büyük çoğunluğunun programı incelediği, yarıdan fazlasının hizmet içi eğitime katıldığı ve programı anlaşılır bulduğu, program kitabı ve etkinlik kitabının öğretmenlere rehberliği hakkında olumlu düşündükleri, programda yer alan çocuk gözlem formu, gelişim raporu ve portfolyo değerlendirme araçlarını kullandıkları, öğrenme merkezlerini fiziksel yetersizlikler ve materyal eksikliğinden dolayı kısmen oluşturabildikleri, büyük çoğunluğunun aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planında yer alan süreçleri planlayabildiği ve uygulayabildiği, alan gezileri, günü değerlendirme zamanı, uyarlama ve aile katılımını planlama ve uygulamada bazı sıkıntılar yaşadıkları ve programda yer alan değerlendirmeleri çoğunluğunun yapabildiği belirlenmiştir. Ayrıca alan gezileri ve uyarlama öğelerinde, yaş ve hizmet içi eğitim durumuna göre ,05 düzeyde istatistiksel anlamda farklılaşma saptanmıştır.