Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2014
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Emine Sucu
Danışman: SELMA YEL
Özet:Bu araştırmada, ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin Hayat Bilgisi dersinde tarih konularının öğretiminde fotoğraf kullanımının öğrenci başarısına ve derse olan tutumuna etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2011-2012 eğitim öğretim yılında Ankara'nın Nallıhan ilçesindeki Sakarya İlköğretim Okulunda yapılmıştır. Araştırma bir deney ve bir kontrol grubunda bulunan 48 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına Hayat Bilgisi Başarı Testi ve Hayat Bilgisi Tutum Ölçeği ön test-son test-kalıcılık testi olarak verilmiştir. Araştırmada Hayat Bilgisi başarı testi puanları, derse ilişkin tutum ölçeği puanları ve kalıcılık testi puanlarının hesaplanmasında Kolmagorov - Smirnov testi uygulanmıştır. Deneysel işlemin etkili olup olmadığı, iki grubun ön test ve son test puanlarının karşılaştırılması ile belirlenmiştir. Verilerin analizi sonucu bulgular incelendiğinde, Hayat Bilgisi başarı testinden elde edilen son test puanlarında deney ve kontrol grupları arasında deney grubunun lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Deney grubu kalıcılık testi sonuçlarında öğrenmede kalıcılığa olumlu yönde etkisi olduğu saptanmıştır. Hayat Bilgisi tutum ölçeğinden elde edilen son tutum puanlarında deney ve kontrol grupları arasında, deney grubunun lehine anlamlı fark bulunmuştur.