ÇOCUK KİTAPLARI SEÇİMİNDE ANNE BABALARIN VE OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SERPİL SAÇKESEN

Danışman: FATMA ALİSİNANOĞLU

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Okul öncesi öğretmenlerinin ve anne babaların çocuk kitaplarının belirlenmesinde kullandıkları kriterlerin tespiti araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Uzman görüşleri doğrultusunda hazırlanan Okul Öncesi Öğretmeninin ve Ebeveynlerin Çocuk Kitabı Seçim(3-6 yaş) Kriterleri Ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılarak kullanılmıştır. 21 sorudan oluşan bu anketle birlikte öğretmenler için 7, ebeveynler için 6 sorudan oluşan kişisel bilgi formları da uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini Samsun ili ve ilçelerindeki anaokulları ve ilköğretim bünyesindeki anasınıflarındaki çocukların öğretmenleri ve ebeveynleri oluşturmaktadır. Örneklem random yöntemiyle belirlenerek 871 ebeveyn ve 97 anasınıfı öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada alt problemler doğrultusunda, çocuk kitabı seçiminde ebeveynlerin ve öğretmenlerin kriterleri belirlenmeye çalışılmıştır.