Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının araştırılması


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Öğrenci: MEHMET GÜLLÜ

Danışman: MEHMET GÜÇLÜ

Özet:

Arastırmanın amacını, ortaögretim ögrencilerinin beden egitimi dersine iliskin tutumlarının belirlenmesi, ortaögretim ögrencilerin kisisel özelliklerine göre beden egitimi dersine iliskin tutumları arasındaki farklılıkların incelenmesi ve ortaögretim ögrencilerinin beden egitimi ögretmenlerinin kisisel ve mesleki özelliklerine göre beden egitimi dersine iliskin tutumları arasındaki farklılıkların incelenmesi olusturmaktadır. Arastırma grubunu, 20062007 egitim ve ögretim yılında Malatya il merkezinde bulunan 10 genel lisede ögrenim gören 1200 ögrenci ile 4 meslekî ve teknik lisede ögrenim gören 300 ögrenci olmak üzere toplam 1500 ögrenci olusturmaktadır. Ögrenciler 9., 10. ve 11. sınıflarda rasgele (random) yöntemle seçilmislerdir. Arastırmada veri toplama aracı olarak üç bölümden olusan anket formu kullanılmıstır. Anket formunun birinci bölümü, ögrencilerin kisisel bilgi ve özelliklerini içeren 14 sorudan; ikinci bölümü, Beden Egitimi Dersi Tutum Ölçegi'nden; üçüncü bölümü ise beden egitimi ögretmenlerinin mesleki ve kisisel özelliklerini içeren 10 sorudan meydana gelmistir. Anketin ikinci bölümünü olusturan Beden Egitimi Dersi Tutum Ölçegi, 600 ögrenciye uygulanarak gelistirilmistir. Ölçek, 11 maddesi olumsuz ve 24 maddesi olumlu olmak üzere toplam 35 maddeden meydana gelmistir. Ölçek tek boyutlu olup, tek faktörün açıkladıgı varyans %36,19 ve birinci öz degeri 12,67'dir. 45 gün ara ile 50 ortaögretim ögrencisine uygulanması sonucu elde edilen test tekrar test yöntemine göre güvenirlilik katsayısı 0,80 olarak ve tutarlılık katsayısı (Cronbach Alfa) 0,94 olarak bulunmustur. Verilerin analizleri için ikili karsılastırmalarda Mann-Whitney U Testi ve çoklu karsılastırmalar için Kruskal-Wallis Varyans Analizi kullanılmıstır. Anlamlılık düzeyi 0,05 olarak belirlenmistir. Çoklu karsılastırmalarda Kruskal Wallis Varyans Analizinde sonuçların anlamlı farkın çıktıgı durumlarda Bonferrroni Düzeltmeli Mann Whitney U Testi uygulanmıstır. Arastırma sonucunda, 1) Ortaögretim ögrencilerinin beden egitimi dersine iliskin tutumlarının olumlu oldugu bulunmustur. 2) Ortaögretim ögrencilerinin cinsiyetlerine, sınıflarına, okul türlerine, ebeveynlerinin egitim düzeylerine, üniversite hazırlık kurlarına gitme durumlarına, bos zamanlarında egzersiz ve spor yapma sıklıklarına ve bir kulüpte spor yapmalarına göre beden egitimi dersine iliskin tutumları arasında anlamlı düzeyde fark bulunmustur. 3) Ortaögretim ögrencilerinin yaslarına, kardes sayılarına, ebeveynlerinin hayatta olma durumlarına, ebeveynlerinin mesleklerine ve ailelerinin aylık ortalama gelirlerine göre beden egitimi dersine iliskin tutumları arasında anlamlı düzeyde fark bulunamamıstır. 4) Ortaögretim ögrencilerinin beden egitimi ögretmenlerinin kisisel ve mesleki özelliklerine göre beden egitimi dersine iliskin tutumları arasında anlamlı düzeyde farklar bulunmustur.

Sitene Oyun Ekle Bakugan Oyunlari Yeni Oyunlar Bilardo Oyunlari Online Oyunlar