Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2013
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Derya Ünsal
Danışman: ZEKAİ ÖZTÜRK
Özet:Yeni kariyer yaklaşımlarının ortaya çıkmasıyla birlikte, İşgörenlerle işlerin doğru biçimde eşleştirilmesi İşgörenlerin istihdamı ve yeni bilgi ve beceri kazanarak gelişmeleri önemli bir kariyer faaliyeti olarak ortaya çıkmaktadır. Türkiye İş Kurumu tarafından istihdamın korunmasına ve artırılmasına, işsizlerin mesleki niteliklerinin geliştirilmesine, işsizliğin azaltılmasına ve özel politika gerektiren grupların işgücü piyasasına kazandırılmasına yardımcı olmak üzere Mesleki eğitim kursları düzenlenmektedir. Çalışmamızda, İŞKUR meslek edindirme kurslarına katılan kursiyerler üzerinde bireysel kariyer planı oluşturmada bu kursların sağladığı katkı analiz edilmiştir. Birinci bölümde; mesleki eğitim kavramı ve İŞKUR'un düzenlediği meslek kursları incelenmiştir. İkinci bölümde; kariyer ve bireysel kariyer planlama ile ilgili kavramlar belirtilmiştir. Ayrıca kariyer kavramı, kariyer kavramının gelişimi, bireysel kariyer planlama aşamaları da incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise İŞKUR meslek edindirme kurslarının kursiyerlerin bireysel kariyer planlamalarına katkısı üzerine bir araştırma yapılmış, bulgu ve sonuçları belirtilmiştir. Verilerin analizi aşamasında öncelikle değişkenlere ilişkin betimsel istatistiklere (minimum, maksimum, ortalama, standart sapma) ve maddelere ilişkin frekans ve yüzde değerlere yer verilmiştir. İŞKUR Meslek Edinme Kurslarına katılan kursiyerlerin demografik özelliklerine göre bireysel kariyer planlama düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesi amacıyla normal dağılım gösteren verilerde ilişkisiz ölçümlerde t testi, normal dağılım göstermeyen verilerde Mann Whitney U testi ile Kruskall Wallis testi hesaplanmış ve sonuçlar tablolaştırılarak yorumlanmıştır.