YENİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINA GÖRE HAZIRLANAN SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARINDAKİ ANLATIM TEKNİKLERİ VE ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİLERİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ayla DEMiREZEN

Özet:

Bu arastırmada, ilköğretim 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersi Demokrasinin serüveni ünitesinin Her zaman Türk kadını ile birlikteyiz konusunun çesitli anlatım teknikleri ile islenisi ve bunun öğrencilerin akademik basarılarını nasıl etkilediği saptanmaya çalısılmıstır. Deneysel yöntemin uygulandığı arastırma, 20062007 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Denizli ili, Çal ilçesinde yürütülmüstür. Birbirine denk dört grup belirlenmistir. Grupların her birine farklı anlatım teknikleri ile hazırlanmıs bir metin verilmistir. Öğrencilere uygulama yapıldıktan sonra basarı testi uygulanmıstır. Çalısma sonucunda elde edilen nicel veriler bilgisayar SPSS (Statistical Packet for The Social Sciences) programı kullanılarak değerlendirilmistir. Arastırma sonucunda, 2006 2007 Eğitim Öğretim yılında okullarda kullanılan yeni programa göre hazırlanmıs ders kitaplarındaki anlatım teknikleri incelendiğinde anlamlı bir fark olduğu tespit edilmistir. Arastırma sonucunda, anlatım tekniklerine göre hazırlanmıs metinlerin uygulandığı gruplar arasında da basarıları bakımından anlamlı bir fark bulunmustur. Arastırmada çıkan sonuçlar öğrenci basarı testi ile desteklenmistir. Ders kitabı yazımında kullanılan teknikler nelerdir? Farklı anlatım teknikleri ile hazırlanmıs bir konu öğrencileri nasıl etkilemektedir? Hangi teknikle hazırlanan metin öğrenciler üzerinde daha etkili olmaktadır? Arastırmada bu sorulara çözüm önerileri sunulmaya çalısılmıstır. Bunların yeni hazırlanacak ders kitaplarının yazımında kullanılması ve literatürdeki önemli bir bosluğun doldurulması ümit edilmektedir.

http://www.oyunlarikavga.com http://www.oyunlarierkek.com http://www.3doyun.tv.tr http://www.oyundoyun.com