Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ABDULKADİR FIRAT
Danışman: SALİH ŞAHİN
Özet:Türkiye’de son yıllarda gelişen yeni eğitim anlayışı olan yapılandırmacı eğitim öğrenciyi merkeze alır, öğrencinin öğrenmede etkin bir rol olmasını sağlar. Yapılandırmacı eğitime dair birçok yöntem ve teknik vardır. Öğrenme sürecinde bu yapılandırmacı eğitime ait yöntem ve tekniklerin etkileri sorgulanmakta, birçok tez çalışmasına konu olmaktadır. Bu çalışmada da yapılandırmacı eğitime ait olan öyküleştirme yöntemi kullanılmıştır. Bu amaçla, öğrencinin öyküleştirme yönteminin kullanılması ile akademik başarısı arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu tez çalışmasında öyküleştirme yönteminin ne işe yaradığı, nasıl kullanıldığı ve uygulanması halinde öğrencinin akademik başarısını nasıl etkilediği sonuçlarıyla birlikte değerlendirilmiştir. Çalışmada deneysel yöntem kullanılmış, ders uygulaması öncesi ön test, uygulama sonrası ise son test yapılarak testler arasındaki ilişki SPSS programı sayesinde analiz edilmiştir. Uygulama 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılı Sakarya ilinin Serdivan ilçesindeki Şehit Erol Olçok Anadolu Lisesi 10.sınıf öğrencileri üzerinde nisan ve mayıs aylarında yapılmıştır. 2 adet 10.sınıf, 34’er öğrenciden 68 öğrenci katılmıştır. Ön test ve Son test sonuçları arasındaki ilişkiden yola çıkarak akademik bilgilerin değişimi hakkında sonuçlara varılmıştır. Başarı testi soruları Coğrafya Öğretim Müfredatı 10.sınıfa ait Doğal Afetler ve Türkiye kazanımlarından oluşturulmuştur. Sonuç olarak, öyküleştirme yönteminin coğrafya öğretiminde kullanılması halinde öğrencideki akademik başarının artacağı gözlenmiştir. Coğrafya öğretiminde, diğer yapılandırmacı eğitim yöntem ve tekniklerinde olduğu gibi öyküleştirme yönteminin de kullanılması yaygınlaştırılmalı, öğretmen ve öğrencilerin bu etkinlikleri sıklıkla gerçekleştirebilmeleri için, uygulamayı kolaylaştıracak tedbirler alınmalıdır