Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2018
Öğrenci: İSMAİL ARSLAN
Danışman: MELTEM KATIRANCI
Özet:Görsel sanatlar eğitimi alan öğrencilerin Eski Türk İnanç Sistemi hakkında ki farkındalıklarını ele almak ve daha bilinçli bir nesil yetiştirmek için planlanan bu araştırma nicel veriler elde etmek üzere tasarlanmıştır. Araştırmada deneysel desen olarak tek gruplu ön-son bilgi testi ve ön-son resim uygulaması ile arasındaki farkın görülmesi hedeflenmiştir. Araştırma kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı Ankara Sincan Özkent Akbilek İlkokulunda Görsel Sanatlar dersi alan 6. sınıf öğrencilerinden toplam 32 kişi ile uygulama gerçekleştirilmiştir. Toplanan bilgi testinin madde analizleri ve test istatistikleri hesaplanıp, çözümlenmiştir. Araştırma bulguları incelendiğinde, öğrencilerin çalışmalarında Eski Türk İnanç Sistemi hakkında bilgi sahibi olmadığı anlaşılmaktadır. Araştırma sonucunda, önerilen konu uygulaması öncesinde ve sonrasında istatiksel olarak anlamlı bir farklılığın olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca; uygulamadan önce ve sonra öğrencilerin bu konuda farklı yöntemler ile bilgilendirilebiliceği gözlenmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı programlarına Türk kültürünün dâhil edilmesi Türk toplumunun farkındalığını ve bilgisini attırabilir ve aynı zamanda öğrencilerin geleceğe daha güçlü bakmasına katkı sunabilir. Kültürel değerler sanat eğitimi ile bağdaştırıldığında öğrencilerin görsel hafızalarında daha kalıcı ve etkili bir içselleştirme sağlanır. Eski Türk İnanç Sistemi öğretim programlarına dâhil edildiğinde bireylerde kimlik kavramının geliştirilmesinde de etkili olabilir. Sonuç olarak kimliklerinden ve kültürel unsurlarından uzaklaşan toplumlar, sıradanlaşmaya ve dünya milletleri arasında her anlamda sömürge sahası olmaya mahkumdur.