Türk Bankacılık Sektöründe Türev Ürünler Ve Türev Ürün Kullanımına Etki Eden Faktörlerin Analizi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Cihangir Çağlar Yalçın

Danışman: HASAN BAL

Özet:

Uluslararası piyasalarda sermaye hareketlerinin giderek mobil hale gelmesi neticesinde, piyasalarda volatilite artmaktadır. Şirketler bu volatiliteden daha az etkilenmek için türev ürünlere yönelmektedir. Bunun yanında çok uluslu şirketlerin oluşması ve azalan kârlılıklar, şirketlerin türev ürünlere olan talebini arttırmaktadır. Bu çalışmanın amacı, gün geçtikçe önemi artan türev ürünlerin, Türkiye piyasasının en önemli oyuncularından biri olan bankalar nezdinde kullanım alanlarını incelemektir. Tezde ulaşılmak istenen sonuç; sektörde türev ürünlerin hangi amaçlarla kullanıldığının ve türev ürün kullanımını etkileyen faktörlerin neler olduğunun tespit edilmesidir. Bu kapsamda seçilen 7 adet finansal ve 2 adet makroekonomik değişkenin yıllar itibariyle türev ürün kullanımını nasıl etkilediği istatistiksel olarak analiz edilmiştir.