Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2016
Öğrenci: SİNEM ARICI
Danışman: ŞEBNEM YILDIRIM ORHAN
Özet:Bu araştırma; Sebastian Lee, Op.31 metodunun 1,2,3,4,5 numaralı etütlerinin teknik ve biçimsel olarak incelendiği betimsel bir çalışmadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi modeli kullanılmıştır. Yapılan bu çalışma ile bu alanda çalışan bireylere analitik bakış açısı kazandırmak ve akılcı bir yaklaşımla çalışma süresini daha verimli hale getirmek amaçlanmıştır. Araştırmanın bulgularında her etüdün ritmik figürleri, motif-cümleleri; etüt içindeki kullanım sayısı, oranı, bulunduğu ölçüler ve pozisyonlarının kullanım oran ve sayıları açısından tespit edilip tablolaştırılmıştır. Etütlerin armonik analizleri ve biçimsel yapısı bulgulara eklenmiştir. Analiz sonucunda 1. etüdün; sağ elde; bağlı çalma ( legato), 4 vuruş ölçü bağı, tel değiştirme, eşit baskı ve hız ile arpej çalma konularına, sol elde; parmak tutma, artikülasyon, pozisyon geçişi, arpej çalma konularına, 2. etüdün; sağ elde eşit hızda arşe kullanımı ve tel değiştirme, sol elde parmak tutma ve daha çok I ve I-IV pozisyon geçişleri konularında katkı sağladığı, 3. etüdün; sağ elde tel değiştirmelerde dirsek yüksekliğini tele göre ayarlayabilme, bağ sayılarına göre yay hızını adapte edilebilme, bağ içindeki pozisyon geçişlerinde yay hızını eşit tutabilme, sol elde; açık pozisyon da çalabilme, parmak tutma, süsleme ( çarpma), IV-VI. pozisyon geçişi konularına katkı sağladığı, 4. etüdün sağ elde bağlı staccato, eşit hızda yay kullanımı, farklı hızlarda değişen yaylar, sol elde; parmak tutma, pozisyon geçişi, arpej çalma ve süsleme konularına katkı sağladığı; 5. etüdün sağ elde tel değiştirme, arpej çalma, legato çalma, eşit hızda yay kullanımı, sol elde; arpej çalma, pozisyon geçişleri, V. pozisyon konularına katkı sağladığı sonuçlarına ulaşılmıştır.