İlköğretim ikinci kademe müzik dersi öğretim programında uygulanan blok flüt eğitimine ilişkin öğretmen görüşleri (Ankara ili örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Öğrenci: ALİ OZAN ÖCAL

Danışman: ERDAL TUĞCULAR

Özet:

Bu araştırmada, ilköğretim ikinci kademe müzik dersi öğretim programında yer alan konuların blok flüt eğitimine uygunluğunu araştırmak amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Ankara ili sınırları içindeki farklı ilçelerde bulunan 53 ilköğretim okulunda çalışan 53 müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, ilköğretim ikinci kademe müzik dersi öğretim programında yer alan özellikle blok flüt ile ilgili konular göz önünde bulundurularak uzman görüşlerine dayanarak hazırlanmış anket kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler temel istatistik yöntemlerle yorumlanmıştır. Araştırmada, uygulanan ankette öğretmenlerden alınan görüşlere göre, ikinci kademe müzik dersi öğretim programında yer alan bazı konuların blok flüt üzerinde uygulanmasında yetersiz kaldığı tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda, elde edilen verilere göre ilköğretim ikinci kademe müzik dersi öğretim programında yer alan bazı konuların blok flüt üzerinde uygulanabilirliği üzerine öneriler sunulmuştur.