Harmanlanmış Öğrenmenin Antrenör Eğitimindeki Akademik Başarıya ve Motivasyona Etkisinin İncelenmesi


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Türker Turan Yıldız

Danışman: MEHMET AKİF OCAK

Özet:

Bu çalışmada Türkiye'de yürütülen Antrenör eğitim kurslarının değerlendirilmesi ve önerilen harmanlanmış eğitim ortamının antrenör adaylarının akademik başarısına ve motivasyonlarına etkisi araştırılmıştır. Öncelikle harmanlanmış öğrenme ortamının geliştirilmesine ışık tutması amacıyla bir durum analizi gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda Gençlik ve Spor Bakanlığı bünyesinde kadrolu ve sözleşmeli çalışan 1.513 antrenöre Türkiye'deki Antrenör Eğitim Modeli Değerlendirme Anket Formu uygulanmıştır. Anket sonuçları ışığında önerilen harmanlanmış öğrenme ortamlarının antrenör adaylarının akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisinin araştırılması için antrenör eğitim kurslarında verilen temel eğitim derslerinin web destekli ortama aktarılması ve özel eğitim derslerinin de geleneksel yüz yüze ortamda verilmesini öneren harmanlanmış öğrenme ortamı tasarlanmıştır. Çalışma Ankara ilinde Voleybol branşından 1. Kademe Antrenörlük Lisansı eğitim programına katılmak isteyen 40 kursiyerle gerçekleştirilmiştir. Kursiyerler eşit ve yansız atama yöntemi ile 20'şer kişilik iki gruba ayrılmıştır. İlk grup üzerinde harmanlanmış antrenörlük eğitiminin etkisi incelenirken ikinci grupta mevcut antrenörlük eğitim sisteminin etkisi incelenmiştir. Araştırmada ilişkisiz örneklem t testi, ilişkili örneklem t testi ve bağımsız değişkenlerin bağımlı değişkelere göre karşılaştırmalarında tek yönlü kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarında antrenör adaylarının hem akademik başarılarında hem de motivasyon düzeylerinde harmanlanmış öğrenme ortamında eğitim gören antrenörler lehine anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca kursiyer görüşlerine göre harmanlanmış öğrenme ortamının görsellerinin ve içeriğinin motive edici olduğu, öğrenmeyi kolaylaştırdığı, kalıcılığını artırdığı, ders materyallerine zaman kısıtı olmaksızın istedikleri zaman ulaşmanın kursiyerler açısından önemli olduğu ve derse karşı motive edici olduğu, başka dersleri de harmanlanmış öğrenme ortamında almak istedikleri belirlenmiştir. Araştırma bulgularına göre ulaşılan sonuçlara dayanarak araştırmacı tarafından geliştirilen önerilere yer verilmiştir.