Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Programında Grafik Ders Plânlarının Değerlendirilmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Grafik Eğitimi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ADEM ÖCAL

Danışman: Alev Çakmakoğlu Kuru

Özet:

Bu çalışmanın amacı, “Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Programında Grafik Ders Planlarının Değerlendirilmesi” ne yönelik bulguları belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda ilgili ana bilim dalının kurulduğu günden bugüne kadar uygulanan ders programları ve yapılan değişiklikler incelenmiştir. Programların incelenmesinde kaynak tarama ve Nitel araştırma türlerinden tarih yöntemle araştırma modeli kullanılmıştır. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı’nda görev yapmış ve program komisyonlarında bulunmuş öğretim elemanlarının görüşleri alınarak öğretim programlarına yönelik verilere ulaşılmıştır. Açık uçlu yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşme yöntemi ile elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiş ve araştırmacı tarafından yorumlanmıştır. Sonuç olarak, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı programlarının Grafik Dersi açısından değerlendirmesini yaparak, araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur.

Anahtar Kelimeler : Grafik Dersi Ders Planları