Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2016
Öğrenci: HÜLYA ŞAHİN
Danışman: SERVET KARABAĞ
Özet:Bu araştırma Yüksek Öğretime Giriş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) uygulamalarında yer alan coğrafya sorularının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda tarama modelinde betimsel bir çalışma ortaya konmuştur. Araştırma kapsamında örneklem olarak, Ankara İli'ne bağlı Çankaya, Etimesgut, Sincan, Yenimahalle, Keçiören, Altındağ ve Mamak ilçelerindeki ortaöğretim kurumlarında görev yapan 101 coğrafya öğretmeni basit tesadüfi örneklem seçime yöntemi ile seçilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından konu ile ilgili kaynakların incelenmesiyle oluşturulan anket formu hazırlanmış ve örneklem grubu içerisinde yer alan coğrafya öğretmenlerine uygulanmıştır. Araştırma sonucunda coğrafya öğretmenlerinin YGS ve LYS coğrafya sorularına yönelik görüşlerinin cinsiyete, hizmet sürelerine, çalıştıkları kuruma ve okul türüne göre anlamlı bir farklılık göstermediği görülmüştür. Buna karşın coğrafya öğretmenlerinin büyük bir bölümünün YGS ve LYS coğrafya sorularının coğrafya öğretim programıyla uyumlu olmadığı görüşünde oldukları tespit edilmiştir.