GSM operatörlerine yönelik müşteri memnuniyetinin çok ölçütlü karar verme yöntemleriyle ölçülmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Öğrenci: MEDİNE KESKİN

Danışman: HATİCE EDİZ ATMACA

Özet:

Teknolojinin gelişimiyle birlikte, farklı marka ve modellerde üretilen cep telefonları hayatımızın vazgeçilmezi haline gelmiştir. Kullanım yaşı çok düşen ve zorunlu bir ihtiyaç haline gelen cep telefonu kullanımı Türkiye'de faaliyet gösteren 3 büyük operatör için büyük bir pazar oluşturmuştur. Bu pazarda hem mevcut payını korumaya çalışan hem de yeni aboneler kazanmaya çalışan operatörler birbirleriyle kıyasıya bir rekabet içerisine girmiştir. Yapılan çalışmada, üç büyük operatör kullanıcılarının müşteri memnuniyet düzeyinin belirlenmesinde çok ölçütlü karar verme yöntemlerinden yararlanılmıştır. Çok ölçütlü karar verme yöntemlerine girdi oluşturması amacıyla, müşteri memnuniyetini etkileyen kriterlerin belirlenmesinde bir anket hazırlanarak, IBM SPSS Statistics 20 paket programı yardımıyla değerlendirilmiştir. Kriterlerin ağırlıklandırılmasında Bulanık Analitik Hiyerarşi Prosesi yönteminden yararlanılmıştır. TOPSIS, VIKOR ve Gri İlişkisel Analiz yöntemleri kullanılarak operatör kullanıcılarının müşteri memnuniyet düzeyleri ölçülmüş ve sonuçlar karşılaştırılmıştır.