Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2015
Öğrenci: ÖMER TÜRKCAN
Danışman: MESUT DÜZGÜN
Özet:Elektronik taşıt kararlılık kontrol sistemi (ESC), sürücünün taşıt üzerindeki hakimiyetini kaybettiğinde, müdahale ederek taşıtı kararlı hale getirir. Bu çalışmada; ESC'nin taşıt güvenliğine etkileri deneysel olarak incelenmiştir. Deneylerde; sedan bir araç üzerinde ESC sistemi devrede olduğu ve ESC sistemini devreden çıkartıldığı durumlarda taşıt üzerindeki etkileri incelenmiştir. Deneysel çalışmada; aracın yol tutuşunu, güvenliği ve önemli elemanlarını değerlendirmek için, ISO 3888-2 test yöntemi tercih edilmiştir. Bu test yöntemi, kuru asfalt zemin üzerinde farklı taşıt hızlarında gerçekleştirilmiştir. Ayrıca deneysel çalışmada, VBOX Racelogic veri toplama cihazından yararlanılmıştır. Deneysel çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, ESC sisteminin taşıt kararlılığını muhafaza ederek sürücünün taşıt üzerindeki hakimiyetini arttırdığı gözlemlenmiştir.