Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2009
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Burcu ARSLANER
Danışman: İSKENDER HAKKI SARIGÖZ
Özet:Bu araştırmada oluşturmacılık kuramı ışığında kişiselleştirilmiş ders programının Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü öğrencilerinin başarı düzeylerine etkisi ölçülmüştür. Dolayısıyla araştırmanın amacı geliştirilen başarı testi ile oluşturmacı bir uygulama olan kişiselleştirmenin etkisini incelemek ve bu uygulamanın İngilizce eğitiminde uygulanabilirliğini ortaya koymaktır. Çalışmada aynı zamanda öğrencilerin normal öğretim veya ikinci öğretim bölümlerinde okuyor olmaları ile mezun oldukları okulun başarılarına olan etkisi de incelenmiştir. Araştırma evreni 20082009 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü öğrencilerinden 44 öğrenci ile oluşturulmuştur. Bu araştırma deney ve kontrol grubu üzerinde uygulanmış ve ön-test ve sontest kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Uygulama 6 hafta sürmüştür. Bu süreçte deney grubuna (n=22) oluşturmacı metotlarla hazırlanmış kişiselleştirilmiş dersler sunulurken kontrol grubu (n=22) geleneksel metotlarla çalışmıştır. Her iki gruba da öğrendikleri konulara yönelik 40 soruluk çoktan seçmeli bir test uygulanmıştır. Test sonuçları istatistikî ve sözel olarak sunulup yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda, İngilizce öğretiminde oluşturmacı bir uygulama olan kişiselleştirmenin öğrenci başarısını artırdığı yönde olumlu olarak etkilediği ve araştırmaya katılan öğrencilerin normal öğretim veya ikinci öğretim olmaları başarı düzeylerinde farklılık yaratırken; mezun oldukları okulun öğrencilerin başarı düzeyini etkilemediği gözlemlenmiştir.