Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2011
Öğrenci: M.MUHAMMER MUSTAFA
Danışman: NURSEL AKÇAM
Özet:Sesli ve görsel ikaz sistemi acil durumlarda geçiş üstünlüğü olan araçlara yönelik, trafikte bulunan diğer araçları sesli ve görsel olarak uyaran tümleşik bir sistemdir. Acil ikaz sistemlerinde karşılaşılan güçlükler ve çevre faktörleriyle derinlemesine incelenmiştir. Sesli ve görsel ikaz sistemini oluşturan her bir katmanı prensipleriyle incelenmiş olup, bunun yanında RF kontrol birimleri de incelenerekörnek bir uygulaması gerçekleştirilmiştir.Sistem aktif konumda iken tüm kontroller dahili butonlar ile yapılabildiği gibi uzaktan kablosuz olarak dakumanda edilebilmektedir.Geçiş üstünlüğü bulunan (Polis, Ambulans, İtfaiye v.b.) araçların kullandığı Wail, Yelp1, Yelp2, Hi/Lo, Di/Do ve Horn siren sinyalleri üretilmiştir. SAE (Otomotiv Mühendisleri Birliği-Amerika) standartlarını kapsayan Wail siren sinyalin, en düşük frekans değeri 478Hz ile en yüksek frekans değeri 1613Hz arasında belirlenmiştir.Kırmızı ve mavi görsel ikaz modülleri 4 adet pals dizisi ile sırasıyla 500mS boyunca aktif kalmakta ve ardından diğer ikaz modülü aktif olmaktadır (pals süresi 60mS'dir).Çalışma üzerinde ölçme ve deneyler sonucunda uygulamanın başarılı olduğu gözlenmiştir. Gerçekleştirilen uygulamaya yönelik sonuçlar irdelenmiş ve önerilerde bulunulmuştur.