Coğrafya öğretmenlerinin 2018 coğrafya öğretim programında yer alan coğrafi becerilere ilişkin görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: TAYLAN KILCI

Danışman: ÜLKÜ ESER ÜNALDI

Özet:

Bu çalışmada coğrafya öğretmenlerinin coğrafi becerilere ilişkin görüşlerinin nasıl olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma modeli olarak nitel araştırma yöntemlerinden birisi olan görüşme yöntemi seçilmiştir. Görüşme yöntemi içerisinden ise standartlaştırılmış açık uçlu görüşme yöntemi belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu özel ve devlet okullarında coğrafya öğretmenliği yapan on bir öğretmen oluşturmaktadır. Katılımcıların seçiminde amaçlı örneklemeyöntemlerinden biri olan maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Araştırma verileri, öğretmenlerle yapılan mülakat sonucu elde edilmiştir. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin büyük çoğunluğunun hizmet içi eğitim almadıkları bu bağlamda becerilerle alakalı da bir eğitim verilmediği görülmüştür. Coğrafya öğretmenlerinin coğrafya öğretim programında yer alan coğrafi becerilerin neler olduğunu söyleyemedikleri tespit edilmiştir. Mülakata katılan öğretmenlerin üniversitelerde, coğrafi becerilere ilişkin ders almadıkları görülmüştür.Araştırmada elde edilen bulgular ışığında, MEB’e, üniversitelere, coğrafya öğretmenlerine ve araştırmacılara araştırmada elde edilen bilgiler sonucunda bir takım önerilerde bulunulmuştur