Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2016
Öğrenci: SERDAR OKUMUŞ
Danışman: ŞENİZ AKSOY
Özet:Sanat kendi dilini sürekli geliştiren ve yeni ifadeler ekleyen bir anlatım biçimi şeklinde gelişmektedir. Zaman içerisinde bu gelişime, kamusal alanlar da dahil olmuş ve birer sergi mekânları haline dönüşmüşlerdir. Böylece izleyicilerin bu sürecin bir parçası olabilmeleri için sadece günlük yaşamlarına devam etmeleri yeterli olacaktır. Bu süreç onların farkındalığı kadar katılımlarıyla da beslenmektedir. Enstalasyon; içeriğinin çok yönlülüğü, plastik sanatların birçok dalını içinde barındırması, mekânların dokusu, belleği ve tarihine yönelik etkin ilişkilendirmeleri ile kamusal alan sanatı için büyük önem teşkil etmektedir. Kamusal alan enstalasyonları bu gelişimin bir parçası olmuşken, kendini ifade etme biçimleri de sorgulanmaya başlanmıştır. Manifesto, sanat eseri analizinde zaman içerisinde önem kazanmıştır. Bu çalışmada, sanat duyurusu maksadından sanat eseri bilinirlik süreçlerine kadar sanat manifestolarının kamusal alan enstalasyonları ile ilişkilerini analiz etme, örnekler ile açıklama ve kamusal alan enstalasyonlarının üretim süreçlerinde manifesto bağlamında izlenen çağrışım ve rotaları, sonuçları ve izleyici gözlemleri araştırılmıştır. Bu çalışma yapılan sandalye serisi, iki farklı manifestosu ile birlikte kamusal alanda yapılmış, süreçler gözlemlenmiştir.