Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2011
Öğrenci: ÖZER KUŞCU
Danışman: BÜLENT AKSOY
Özet:Bu araştırmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin konum ve koordinat belirleme becerilerinin geliştirilmesidir. Araştırma deneysel desen modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak başarı testi kullanılmıştır. Geliştirilen ölçme aracı Kayseri ili, Sarıoğlan ilçesi Çiftlik Şht. Üst. Nevzat ALTUNTAŞ İlköğretim Okulu 6. sınıf öğrencilerinden 42 kişiye uygulanmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde; Mann Whitney U Testi ve Wilcoxon İŞaretli Sıralar testi yapılmış; frekans, yüzde ve aritmetik ortalama değerleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına gore, yapılandırmacı yaklaşımın bilgisayar destekli öğretim ve aktif öğrenme etkinlikleriyle desteklendiği deney grubunun konum ve koordinat becerileri belirleme testi, öntest-son test puanları arasında son test başarı puanları lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Yalnızca yapılandırmacı yaklaşımın uygulandığı kontrol grubunun konum ve koordinat becerileri belirleme testi, öntest-son test puanları arasında son test başarı puanları lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Yapılandırmacı yaklaşımın bilgisayar destekli öğretim ve aktif öğrenme teknikleri ile desteklenerek uygulandığı deney grubu ile yalnızca yapılandırmacı yaklaşımın uygulandığı kontrol grubunun konum ve koordinat belirleme becerileri testi başarıları bakımından deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.