Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2010
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Hülya ÇELİKER
Danışman: DİLAVER TENGİLİMOĞLU
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:Her alanda olduğu gibi bürolarda da teknolojik gelişmeler ve yenilikler çok hızlı yaşanmaktadır. Büro işgörenlerinin, gelişmelere ayak uydurabilmeleri, daha kaliteli, verimli, etkin ve hızlı hizmet sunabilmeleri ve kendilerini geliştirmeleri için eğitime ihtiyaç duyulmaktadır. Çalıştığı kurumda işgörene yatırım yapılması, kendilerine değer verildiği duygusunu yaratacak, işgörenlerin moralini arttıracaktır. Böylece hem iş kalitesi hem de iş doyumu sağlanmış olacaktır. Bu araştırmanın temel amacı, hizmet sektöründe hizmetiçi eğitim ile işgören iş doyumu arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma Edirne Belediyesinde çalışan 106 işgörene anket tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Ankette hizmetiçi eğitime yönelik sorulara ve Minnesota İş Doyum Ölçeğine yer verilerek bilgisayar destekli analiz uygulanmıştır. Yapılan araştırma sonucunda işgörenlerin hizmetiçi eğitime katılma durumları ile iş doyumları arasında ilişki olduğu görülmüştür. İşgörenlerin hizmetiçi eğitim faaliyetlerine katıldıkları ancak eğitim sonunda, aldığı hizmetiçi eğitime yönelik bir pozisyonda görevlendirilmedikleri belirlenmiştir. Kurum açısından ve bireysel açıdan hizmetiçi eğitimin işgören iş doyumuna katkıları büyüktür. İşletmelerin yapması gereken işgörenlerine uygun eğitimleri belirleyip işgörenlerin bu alanlarda kendilerini geliştirmelerini sağlamalarıdır.