Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2010
Öğrenci: SİBEL ÖZCAN
Danışman: FATMA AÇIK
Özet:Bu araştırmada SBS soruları ile ilköğretim ikinci kademe Türkçe ders kitaplarındaki etkinlikler ve sorular, Bloomz un bilişsel taksonomisine göre incelenmiştir. Araştırmada Tarama Metodu kullanılmıştır. Önce konuyla ilgili literatür incelenmiş ve kurumsal bölüm oluşturulmuştur. Araştırmada Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu tarafından 2007-2008 öğretim yılında ilköğretim okullarının 6. ,7. ve 8. sınıflarında temel kaynak olarak kullanılmak üzere ilgili Tebliğler Dergisinde önerilen Türkçe ders kitapları ve SBS soruları incelenmiştir. Türkçe ders kitaplarının öğrencileri SBSz ye hazırlanma yönüyle yeterli olduğu SBS soruları ve Türkçe ders kitaplarındaki soruların bilişsel basamaklar dikkate alınarak hazırlanmış olduğu görülmüştür.