Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ANIL GÖKTAŞ
Danışman: SEMRA MİRİCİ
Özet:Bu araştırmanın amacı FeTeMM etkinliklerinin biyoloji öğretmen adaylarının FeTeMM eğitimi hakkında farkındalıklarına etkisini belirlemektir. Biyoloji öğretmen adaylarının FeTeMM eğitimlerinin öğrenciye yönelik etkisi konusunda görüşlerinin neler olduğu, FeTeMM eğitimlerinin derse yönelik etkisi, FeTeMM eğitimlerinin öğretmene yönelik etkisi, biyoloji öğretmen adaylarına FeTeMM etkinlikleri yapılmasının FeTeMM eğitimi konusunda adayların görüşlerine etkisini araştırmaktır. Araştırma Ankara’da bir eğitim fakültesi bünyesindeki 4. sınıf biyoloji öğretmen adayları ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nicel çalışma 18 öğrenci, nitel çalışma ise 9 öğrenci ile yapılmıştır. Çalışma 6 hafta boyunca gerçekleştirilen uygulamalar ile sınırlıdır. Araştırmada deneysel araştırma deseni kullanılmış. Çalışmada nicel ve nitel veri toplama araçları ile nicel ve nitel veri analiz yöntemleri bir arada kullanılmış, karma araştırma modeli özelliğindedir. Deneysel tasarım yöntemi nitel ve nicel veriler ile desteklenmiştir. “Ön test-son test kontrol gruplu deseni” araştırmanın modelini oluşturmakta olup veri toplama araçları deney grubu ve kontrol grubuna çalışmanın başında ve sonunda uygulanmıştır. Verilerin toplanması aşamasında ise öğrencilerle yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenerek değerlendirilmiştir. Deney grubunda yer alan öğrencilerin FeTeMM yaklaşımlı etkinlikler sonrasında FeTeMM farkındalıklarında deney ön test-son test ön test son test karşılaştırması 0,553 olduğu bulunmuştur. Bu sonuca göre deney grubunda ön test ve son test puanlarına göre anlamlı bir farklılık yoktur. Kontrol grubunun FeTeMM uygulamalarının yapılmadığı teorik olarak anlatıldığı grupta tutum puanları ön test son test karşılaştırması 0,523 olduğu bulunmuştur (p>.05).Bu sonuca göre kontrol grubunda ön test ve son test puanlarına göre anlamlı bir farklılık yoktur. Deney ve kontrol grubunun FeTeMM uygulamalarının yapılmadığı teorik olarak anlatıldığı grupta tutum puanları son test karşılaştırması 0,019 olduğu bulunmuştur (p>.05).Bu sonuca göre deney grubunun kontrol grubuna göre son test puanlarında anlamlı bir fark vardır. Yapılandırılmış görüşme sonuçlarına göre; öğretmen adaylarının FeTeMM uygulamaları için üst düzey materyallere ihtiyaç vii olmadığı, az öğrenci ile daha kolay uygulama yapılabileceği, zaman konusunda sınırlamanın mümkün olabileceği, teknolojinin gerekli olduğu ve uygulamaların zevkli olduğu görüşlerine sahip oldukları anlaşılmıştır. Ayrıca, FeTeMM uygulamaları yapmış olmalarının onlara öğrencilerine FeTeMM uygulamaları yapabilme konusunda özgüven verdiğini, bildirmişlerdir.