Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ A NA BİLİM DALI, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: NESİBE ZEYNEP DURUMAN
Danışman: Şebnem Yıldırım Orhan
Özet:
Bu araştırma
da Türk iye’de amatör (özengen ) çalgı eğitimi alan öğr enciler in girdiği sertifika
sınavları hakkında öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri alınarak sınav programlarının
değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla öğretmen, öğrenci ve velilerden a lınan görüşler tema
ve kodlarla tablolaştı rılmıştır. Çalışmanın ikinci aşaması nda ise, Türk iye’de yapılan ve
uluslararası geçerliliği olan ABRSM , London College of Music ve Suzuki sertifika sınav
programlarının viyolonsel çalgısındaki ilk 2 basamağının analizi, sınav kitapları ve gamlarının
incelenmesi ile yapılmıştır . Araştırma alan araştırmasına dayalı olup, elde edilen nitel veriler e
içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Yapılan çalışma sonucunda ; s ertifika sınav programları
hakkındaki öğre tmen, öğrenci ve veli görüşler iyle öğrencilerde “motivasyon”, “ilerleme” ve
sosyalleşme güven” temalarıyla ilgili olumlu kazanımlar sağladığı sonuçlarına ulaşılmıştır .
Anahtar Kelimeler : Müzik eğitimi, özengen/ amatör çalgı eğitimi, sertifika
sınavları, ABRSM , suzuki eğitim i, L ondon college of music