Amatör Çalgı Öğretimine Yönelik Sertifika Sınav Programlarının Öğretmen, Öğrenci Ve Veli Görüşleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi (Viyolonsel Öğretimi Örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ A NA BİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: NESİBE ZEYNEP DURUMAN

Danışman: Şebnem Yıldırım Orhan

Özet:

Bu araştırma

da Türk iye’de amatör (özengen ) çalgı eğitimi alan öğr enciler in girdiği sertifika

sınavları hakkında öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri alınarak sınav programlarının

değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla öğretmen, öğrenci ve velilerden a lınan görüşler tema

ve kodlarla tablolaştı rılmıştır. Çalışmanın ikinci aşaması nda ise, Türk iye’de yapılan ve

uluslararası geçerliliği olan ABRSM , London College of Music ve Suzuki sertifika sınav

programlarının viyolonsel çalgısındaki ilk 2 basamağının analizi, sınav kitapları ve gamlarının

incelenmesi ile yapılmıştır . Araştırma alan araştırmasına dayalı olup, elde edilen nitel veriler e

içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Yapılan çalışma sonucunda ; s ertifika sınav programları

hakkındaki öğre tmen, öğrenci ve veli görüşler iyle öğrencilerde “motivasyon”, “ilerleme” ve

sosyalleşme güven” temalarıyla ilgili olumlu kazanımlar sağladığı sonuçlarına ulaşılmıştır .

Anahtar Kelimeler : Müzik eğitimi, özengen/ amatör çalgı eğitimi, sertifika

sınavları, ABRSM , suzuki eğitim i, L ondon college of music