Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2010
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Yunus GÜRLEK
Danışman: GÜNGÖR BAL
Özet:Geleceğin nitelikli işgücünü yetiştirmeyi amaçlayan mesleki ve teknik eğitimde geniş tabanlı, mesleki yeterliklere dayalı, yenilenen ya da değişen mesleklere yönelik biçimde, öğrencilerin sürekli eğitimi için temel oluşturulmalıdır. Modüler öğretim sisteminin amacı, öğrencilerin mezun olduktan sonra kolay istihdam edilmeleri için gerekli bilgi ve becerinin kazanmalarını sağlamaktır. Öğretmenler açısından ise teknolojik gelişmeleri takip edip, sürekli kendilerini yenilemelerini ve öğrenci merkezli eğitim ile istihdam edilebilir öğrenciler yetiştirilmesini sağlamaktır. Modüler öğretim sisteminin uygulamasının belirlenen hedefler doğrultusunda gerçekleşebilmesi açısından öğretmenlerin ve öğrencilerin sistemi nasıl değerlendirdiklerinin belirlenmesi gerekmektedir. Bu sebeple modüler öğretim sisteminin değerlendirilmesi çalışması yapılmıştır. Öğrenci ve öğretmenlerin sistemi değerlendirmelerine yönelik anket soruları oluşturulmuş, bu anketler çeşitli okullarda 332 öğrenci ve 172 öğretmene uygulanmıştır. Uygulanan anketlerin SPSS (Statistical Packet Social Sciences) programında istatistikleri çıkartılmış ve değerlendirmelere ilişkin sonuçlar elde edilmiştir. Bu sürecin değişkenleri; öğretim programları, öğretim yöntemleri ve öğretim materyalleridir. Bu değişkenlerin modüler öğretim sistemine uyarlanmasında bazı eksiklikler tespit edilmiştir. Bu eksikliklerin giderilmesi için öneriler sunulmuştur. Bu öneriler dikkate alındığı takdirde modüler öğretim sisteminden beklenen verimin elde edilebileceği öngörülmüştür.