İmam Hatip Liselerinde Arapça Okuma Becerisi Çerçevesinde Hata Düzeltme Stratejileri ve Analizi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Buket Sarıkaya

Danışman: ERDİNÇ DOĞRU

Özet:

Bu araştırma Anadolu İmam Hatip Liselerinde görev yapan Arapça öğretmenlerinin sınıf içerisinde okuma becerisine yönelik hata düzeltme stratejilerini ne ölçüde kullandıklarını, öğrencilerin okuma hatalarını düzeltirken nasıl bir yol izlediklerini ve öğrencilerin hatalarını düzeltirken ne kadar başarılı olduklarını ölçmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, verilerin toplanmasında nitel ve nicel veri toplama yöntemleri birlikte kullanılarak yöntem çeşitlemesine gidilmiştir. Çalışma deneysel bir çalışma olup Ankara ilindeki dokuz Anadolu İmam Hatip Lisesinin hem öğrencileri hem de öğretmenlerine anket uygulanmış ve anket sonuçları tablolara aktarılmıştır. Dil öğrenirken hata yapmadan doğruya ulaşmak oldukça zordur. Önemli olan dili en hatasız şekilde öğrenmeye çalışmak ve hataların en uygun şekilde düzeltilmesidir. Arapça dersi işlenirken en önemli sorunlardan biri dersin işleniş tekniğidir. Bu tezde; Arapça öğretmenleri ders işlerken öğrencilerin okuma hatalarını düzeltmede ne kadar başarılıdır, okuma hatalarını düzeltme teknikleri öğrenciler üzerinde ne kadar etkilidir ve Arapça dersi işlenirken hangi yöntemlerin izlenmesi ve neler yapılması gereklidir sorularına cevaplar aranmıştır.