Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Öğrenci: GİZEM AKÇAL TAŞPINAR
Danışman: SERPİL EROL
Özet:Yük taşımacılığı geçmiş zamanlarda tek bir taşıma modu ile gerçekleştiriliyor iken günümüzde yaşanan rekabet koşulları ile birlikte en az iki taşıma modundan oluşan çok modlu taşımacılık sistemine yerini bırakmaktadır. Yıllar boyunca çeşitli yük taşıma modları kombinasyonu ile belirli kısıtlar altında mevcut sistemi optimize edecek modeller kullanılmakta olup, sistem ihtiyacına yönelik uygulamalar yapılmıştır. Bu çalışmada; karayolu ve demiryolu yük taşımacılığı birlikte kullanılmıştır. Fabrikalardan bayilere gönderilen ürünler için; demiryolu istasyonlarının kullanılıp kullanılmayacağı, demiryolu ve karayolu taşımacılığı ile taşınacak ürün miktarı ve taşınan ürünlerin minimum maliyetle son kullanıcıya ulaştırılmasını sağlayacak model geliştirilmiştir. Bu model ile bir un fabrikası için uygulama yapılmış olup çeşitli senaryolar ile sonuçlar denenmiştir. Önerilen modelin mevcutta kullanılan taşımacılık sistemine göre taşıma maliyeti açısından daha az maliyetli olduğu gözlenmiştir.