2013 ve 2017 Yılları Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının Öğretmen Görüşleri Çerçevesinde Fizik Konuları Bağlamında Karşılaştırılması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi Bilim Dalı , Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HAKAN AKSOY

Danışman: Yasin Ünsal

Özet:

Bu araştırmanın amacı; Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı öğretim kurumlarının 2013-2014 ve 2017-2018 eğitim-öğretim yıllarında uygulanmaya başlanan öğretim programlarından Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının ortaokul kısmına (5-8. Sınıflar) ait fizik konularının; içerik, hedef kazanım, eğitim durumları ve sınama durumları (ölçme ve değerlendirme) boyutları ile karşılaştırarak benzerlik ve farklılıkların tespit edilmesidir. Yapılmış olan bu çalışmanın araştırma modeli, doküman incelenmesine dayalı tarama modelidir. Ankara ili Sincan ve Etimesgut ilçelerinin ortaokullarında görevli fen bilimleri dersi öğretmenleri bu araştırmanın çalışma evrenini oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu ise Ankara ili Sincan ve Etimesgut ilçelerine bağlı 57 ortaokulda görev yapan 500 Fen Bilimleri Dersi Öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunda yer alan fen bilimleri dersi öğretmenlerine 12 sorudan oluşan Mesleki ve Kişisel Bilgiler Anketi ile programları karşılaştırmak amacıyla 59 sorudan oluşan likert tipi Öğretmen Görüş Anketi uygulanmıştır. Bu kapsamda uygulanan anketlerden elde edilen verilerin analiz edilmesinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; hedefler, içerik, eğitim durumu, değerlendirme ve teknolojik görüşler arasındaki istatistiksel olarak elde edilen ortalama değerlerin 2013 yılı programına kıyasla, her bir madde için 2017 yılı programında istatistiksel olarak anlamlı artış gösterdiği ortaya konulmuştur.

Anahtar Kelimeler : Öğretim programı, fizik, fen bilimleri, fen bilimleri dersi öğretim programı