SİLAHLI KUVVETLER BANDO OKULLARI KOMUTANLIGINDA BASLANGIÇ EGİTİMİNDE UYGULANAN MÜZİKSEL İSİTME OKUMA VE YAZMA EGİTİMİNDE KULLANILAN KAYNAKLARLA İLGİLİ UZMAN GÖRÜSLERİ VE GÖRÜSLER DOGRULTUSUNDA BİR DENEYSEL ÇALISMA


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Mehmet Serkan ERÇAKIR

Danışman: SELÇUK BİLGİN

Özet:

Bu arastırma, Slh. Kuv. Bando Okulları Komutanlıgı'nda uygulanmakta olan Müziksel İsitme Okuma ve Yazma egitim programına ait eksiklikleri bilimsel yöntemlerle ortaya koymak amacıyla hazırlanmıstır. Arastırma, literatür taramasının ardından Bilkent Üniversitesi Sahne Sanatları Fakültesi Müzik Bölümü, Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuarı Müzik Ana Sanat Dalı ve Slh. Kuv. Bando Okulları Komutanlıgı solfej-dikte ögretim elemanlarına uygulanan görüsme formu neticesinde alınan sonuçlar ile Slh. Kuv. Bando Okulları Komutanlıgı'nda ögrenim görmekte olan 9 sınıf toplam 40 ögrenciyle yapılan deneysel çalısma sonucunda elde edilen bulgular islenerek yorumlanmıstır. Arastırma sonucunda, Slh. Kuv. Bando Okulları Komutanlıgı'nda uygulanan Müziksel İsitme Okuma ve Yazma egitimi degerlendirildiginde yeterli bir Müziksel İsitme Okuma ve Yazma egitim programı olmadıgı, kullanılan kaynakların dersin amacını tam olarak karsılamadıgı sonucuna varılmıs ve varılan sonuçlara iliskin olarak öneriler getirilmistir.