Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2018
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Sadettin Erbaş
Danışman: BÜLENT AKSOY
Özet:Bu araştırmada sosyal bilgiler eğitimi lisans öğrencilerinin millî kimlik algılarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma yönteminde tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmada 5'li likert tipi 2 boyuttan ve 20 maddeden oluşan Millî Kimlik Algı Ölçeği 4 devlet üniversitesinde eğitim gören 536 sosyal bilgiler eğitimi lisans öğrencisine uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS 22.0 paket programı aracılığıyla yapılmıştır. Verilerin analizinde t-testi, tek yönlü varyans analizi, Kuruskal Wallis H testleri; frekans, yüzde ve ortalama gibi betimsel istatistikler kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre sosyal bilgiler eğitimi lisans öğrencilerinin millî kimlik algı düzeyleri yüksektir. Sosyal bilgiler eğitimi lisans öğrencilerinin millî kimlik algı düzeyleri cinsiyete göre benzer bulunmuştur. Sosyal bilgiler eğitimi lisans öğrencilerinin millî kimlik algı düzeyleri sınıf düzeylerine göre benzer bulunmuştur. Sosyal bilgiler eğitimi lisans öğrencilerinin millî kimlik algıları üniversite öncesinde yaşadıkları yerleşim birimi değişkenlerine göre benzer bulunmuştur. Katılımcılardan millî kimliğin kazanıldığı kurum olarak aileyi görenler lehine diğerleri arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Katılımcıların millî kimliğin kazanımı konusunda tarih ve din unsurlarını diğerlerine göre daha etkili bulanlar lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak millî kimlik konusunun farklı açılardan ele alınmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur.