Öğretmenlerin 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı’Nda Yer Alan Ölçme Değerlendirme Yöntemlerini Kullanım Durumları


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: FUNDA GÜL KILINÇ

Danışman: Mehtap Çakan

Özet:

Güncel olarak kullanılmakta olan 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı’nda ölçme ve değerlendirme konusunda önemli yenilikler getirilmiştir. Ölçme ve değerlendirme araçlarının uygulayıcısı olan öğretmenlerin bu araçlara ilişkin görüşlerinin alınması, araçların bu görüşler doğrultusunda geliştirilmesi; eğitsel amaçlar doğrultusunda kullanımını ve etkililiğini sağlayacaktır. Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin programda yer alan ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanma sıklıkları ve nedenlerini, kullanırken karşılaştıkları güçlükleri, bu araçlara ilişkin geliştirdikleri önerileri belirlemektir. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen anket yoluyla elde edilmiştir. Veriler içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme araçlarını çocukların gelişim düzeylerini belirlemek amacıyla kullandıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin araçları uygularken zaman, mevcudun fazla olması gibi güçlükler yaşadıkları ve araçlara ilişkin bilgi eksikliklerinin olduğu belirlenmiştir