EXPECTATIONS OF YOUNG LEARNERS AND TEENAGERS IN TERMS OF LANGUAGE TEACHING MATERIALS


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Hasibe Kale

Danışman: PAŞA TEVFİK CEPHE

Özet:

Bu çalısma çocukların ve gençlerin ngilizce derslerindeki materyal beklentilerini arastırmaktadır. Her iki yas grubuna ait özellikler belirtilirken, ögrencilerin de ne tarz aktivite türlerinden hoslandıklarına da açıklık getirilmistir. Eger seçilen aktivite türleri ve kullanılan materyaller her bir yas grubuna hitap edebilecek nitelik tasırsa, ögrenme eglenceli, hatırda kalan ve ilginç bir deneyim olarak gerçeklesir. Arastırma bes bölümden olusmaktadır. lk bölümde çalısmanın amaçlarına yer verilirken, ikinci bölümde bu alanda yapılan geçmis arastırmalara deginilmistir.Çocuklar tanımlanırken, alanda sözü geçen egitim psikologlarının ve filozoflaın fikirlerinden kronolojik olarak bahsedilmistir. Daha sonra gençler tanımlanmıs ve nasıl ögrendikleriyle ilgili düsünceler açıklanmıstır. Son olarak dil ögretim materyalleri ve özellikleri detaylı olarak incelenmestir. Üçüncü bölüm veri toplama ve analizi bölümleri olan ön ve son testleri ve onların sonuçlarını içermektedir. Ayrıca her yas grubu için önerilen ders planları ve islenisleri de buradadır.Bölüme sonuç bölümüyle özetlenmistir. Dördüncü bölüm her iki gruba yönelik önerilen aktivite ve materyal kullanımlarına deginmistir. Son bölümde arastırmayla ilgili sonuçlar yer almaktadır. Çalısmada kullanılan ön test, son test ve gözlemci degerlendirmelerinin Türkçe ve ngilizce karsılıkları ekler bölümüne konulmustur.