Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, GÜZEL SANATLAR EĞĠTĠMĠ ANABĠLĠM DALI, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: NEHİR ÖZDEMİR
Danışman: Reyhan Yüksel Gemalmayan
Özet:
Bu çalışmada Resim-İş Eğitimi lisans programlarında verilen Seçmeli Seramik Atölye dersinin amaçlarını uzman görüşlerine göre değerlendirmek ve Resim-İş Eğitimi Lisans Programlarındaki yerini incelemek amaçlanmıştır. Bu amaçla görüşme için sekiz açık uçlu soru hazırlanmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu, Trakya üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Ordu Üniversitesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fırat Üniversitesi ve Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültelerinin Resim-İş Eğitimi Lisans programlarında Seçmeli Seramik Atölye dersini veren öğretim elemanları oluşturmuştur. Açık uçlu sorulardan oluşan görüşmeler sesli ve yazılı olarak kayıt altına alınmıştır. Resim-İş Eğitimi lisans programlarında yer alan Seçmeli Seramik Atölye dersinin değerlendirilmesine yönelik uzman görüşleri nitel araştırma yöntemlerinden, betimsel analiz tekniği ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda üç boyutlu seramik eğitiminin sanat eğitiminde oldukça önemli olduğu ancak; Ülkemiz eğitim fakültelerinin çoğunda dersin verilemediği, verilen programlarda ise ders saati ile kısıtlandığı, sınırlı sürede bitirilmesi gereken üç boyutlu çalışmaların öğrencide motivasyon sorunlarına neden olduğu, ders sürelerinin ivedi arttırılması gerektiği bulgulanmıştır.
Anahtar kelimeler: Seramik, atölye, resim-iş eğitimi, üç boyutlu tasarım