Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: NECATİ YAMAN
Danışman: SALİH ŞAHİN
Özet:Eğitim-öğretim faaliyetleri son yıllarda hızlı bir değişim içerisindedir. Ülkeler bu değişime ayak uydurabilmek için öğretim süreçlerini başta öğretim programları olmak üzere kullanılan materyalle ,öğretim teknik ve stratejileri yönüyle yeniden ele almaktadır. Bu bağlamda etkin öğretim ortamlarının oluşturulmasında gelişen teknolojiden yararlanarak yeni yöntem ve tekniklerin kullanımı önem kazanmaktadır. Öğretim sürecinde iyi planlanmış bilgi iletişim teknolojileri ile sosyal medyanın kullanımı belirlenen amaçlara ulaşılmasında önemli avantajlar sunmaktadır. Diğer derslerde olduğu gibi Coğrafya öğretiminde de birçok materyallerle birlikte, belgeseller ve amaca uygun filmlerin kullanımının etkin öğrenme ortamlarının oluşturulmasında, kalıcı izli öğrenmelerin gerçekleşmesinde önemi büyüktür. Belirtilenlerden hareketle bu çalışmada hayatımızın içindeki bir konu olan filmlerin kullanımının coğrafya derslerine yönelik görüşlerine etkisi konu edilmiştir. Bu amaçla filmlerde yer alan topografik şekiller kullanılarak bir öğretim materyali hazırlanmış ve bu öğretim materyalinin öğrencilerin coğrafya dersine yönelik görüşleri üzerindeki etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca filmlerdeki coğrafi kavramlarla ilgili görüntülerin kullanılması öğrencilerin coğrafya dersine yönelik olumlu tutum geliştirmesi ve aynı zamanda coğrafi sorgulama becerisinin de kazandırılması amaçlanmıştır. Öğrencilerin tutumlarında meydana gelen değişikliğin ne derecede gerçekleştiğini belirlemek amacı ile coğrafya dersi tutum ölçeği kullanılarak filmlerde geçen coğrafi mekânların ortaöğretim öğrencilerinin coğrafya dersine yönelik görüşleri üzerine etkisi ortaya konulmuştur