Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Vural Mert
Danışman: Mehmet Levent Aksu
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:
Bu araştırmanın amacı; kavram haritası yönteminin modern atom teorisi ünitesinin öğretiminde akademik başarıya etkisini araştırmaktır. Araştırma ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desenli bir çalışmadır. 2018-2019 eğitim-öğretim yılı birinci döneminde, Kırşehir ilinde bulunan, bir devlet ve bir özel lise olmak üzere, onbirinci sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırmanın Atom ve Periyodik Sistem Ünitesinin güvenilirlik testini 115 öğrenci üzerinden gerçekleştirilmiştir. İşlem grupları 15 deney grubu ve 15 kontrol grubu olmak üzere toplam 30 öğrenci ile çalışma sürdürülmüştür. Her iki grupta da araştırmacı tarafından yapılandırmacı yaklaşıma uygun ders etkinlikleri haftada 4 ders saatinden toplam 3 hafta boyunca uygulanmıştır. Araştırma verilerini başarı testi ile değerlendirilerek elde edilmiştir. Başlangıç aşamasından değerlendirme aşamasına kadar deney gurubuna kavram haritası metodu kullanılmıştır. Tesadüfü yöntemle öğrencilere ön test ve son test uygulanmıştır. Bu testler daha sonra bilgisayar ortamında SPSS 22 (Statistical Package for the Social Sciences) programı ile veri analizi (t-testi) ve Program aracılığı ile Cronbach alfa güvenirlik testi yapılmıştır. Daha sonra ön-test ile son-test sonuçları arasındaki ilişkileri Paired Sample t-Test (Bağımlı Örneklem t-Testi) ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin kavram haritası ile öğrenme başarıları, klasik yönteme göre anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Çalışma sonunda kavram haritalarının kullanımına yönelik bazı tavsiye ve öneriler yapılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Kavram Haritası, Modern Atom