Biyoloji Branşının Üniversite Seçme Sınavındaki Değişim Süreci Ve Geldiği Noktanın Değerlendirilmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Hüseyin Turgut Erek

Danışman: TAHİR ATICI

Özet:

Bu çalışmanın amacı; üniversiteye öğrenci seçen sınavların değişim süreci ve bu süreç içinde biyoloji branşının yeri ve öneminin değerlendirilmesi ile beraber ülke genelinde bu sınavlarda öğrencilerin biyoloji branşında gösterdikleri başarının analizi ve değerlendirilmesi ve buna bağlı olarak bu başarının arttırılması adına yapılanlar ve yapılacakların tespit edilmesidir. Sonuç olarak daha başarılı, etkin ve kalıcı bir biyoloji öğrenimi için eğitim, öğretim ve sınav sisteminin baştan aşağı tekrar ele alınmasına ihtiyaç vardır. Özellikle öğrenci temelli eğitim ve öğretimin yanında öğretmeninde merkeze alındığı etkin ve sürekli bir hizmet içi eğitime gereksinim duyulmaktadır.