MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN İLKÖĞRETİM MÜZİK DERSLERİNDE POPÜLER MÜZİĞİN ÖĞRETİM MATERYALİ OLARAK KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA: GAZİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Erkan TALŞIK

Danışman: MEHLİKA DÜNDAR

Özet:

Bu araştırmada, müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin, ilköğretim müzik derslerinde popüler müziğin öğretim materyali olarak kullanımına ilişkin görüşleri incelenmiştir. Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen ve üç bölümden oluşan bir ölçme aracı kullanılmıştır. Ölçme aracının ilk bölümünde öğrencilerin demografik bilgilerine ilişkin maddeler, ikinci bölümde öğrencilerin popüler müziğe ilişkin görüşlerine yönelik yedi adet madde ve son bölümde ise öğrencilerin ilköğretim müzik derslerinde popüler müziğin öğretim materyali olarak kullanımına yönelik görüşlerini incelemek için 8 madde yer almaktadır. Belirtilen ölçme aracı G. Ü. Müzik Eğitimi Anabilim Dalıznda öğrenim gören 112 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin, ilköğretim müzik derslerinde popüler müziğin öğretim materyali olarak kullanımına yönelik görüşleri öğrencilerin cinsiyetine göre farklılık göstermez iken, öğrencilerin sevdikleri müzik türlerine göre farklılıklar göstermiştir. Bu bulguya ek olarak; öğrencilerin, ilköğretim müzik derslerinde öğretim materyali olarak kullanımına yönelik görüşleri yine öğrencilerin sınıf düzeylerine göre farklılık göstermektedir. Diğer taraftan; öğrencilerin ilköğretim müzik derslerinde popüler müziğin öğretim materyali olarak kullanımına yönelik görüşleri yine öğrencilerin popüler müziğe olan yaklaşımlarından etkilenmektedir.