AÇIK OFİSLERDE MOBİLYA RENKLERİNİN VE YOĞUNLUĞUNUN KULLANICILARIN ALGISAL DEĞERLENDİRMELERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİN BELİRLENMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, AĞAÇ İŞLERİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ ANA BİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2022

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BUĞRA ERGÜN

Danışman: Kemal Yıldırım

Özet:

Bu çalıĢmada, insanların yaĢamlarının önemli bir bölümünün geçtiği açık ofislerde iç mekân ve donatı elemanlarında kullanılan renk türünün (nötr, sıcak, soğuk) ve eĢya yoğunluğunun (%35, %45) katılımcıların algısal değerlendirmeleri üzerindeki etkilerinin belirlenmesine çalıĢılacaktır. ÇalıĢmada, üç farklı renk türü ve iki farklı eĢya yoğunluğuna göre modellenen sanal açık ofis mekânlarının katılımcıların algısal değerlendirmelerini etkileyebileceği düĢünülmektedir. Bu araĢtırmanın varsayımını test etmek için katılımcılardan Google Formlar ara yüzünde oluĢturulan online anket formu uygulaması ile ofis mekanlarını değerlendirmeleri istenmiĢtir. Anket sonuçlarına göre, sıcak renk kullanılan mekânın, nötr ve soğuk renk kullanılan mekânlara oranla daha olumlu yönde algılandığı belirlenmiĢtir. Ayrıca erkeklerin, 25-35 yaĢ grubundakiler ve tasarım eğitimi almayan katılımcıların, kadınlara, 36-45 yaĢ grubundakilere ve tasarım eğitimi alan mimarlara oranla daha olumlu yönde değerlendirmeler yaptığı belirlenmiĢtir. Bunlara ek olarak, %35 mobilya yoğunluğuna sahip mekânın, %45 mobilya yoğunluğu olan mekâna göre daha olumlu yönde algılandığı tespit edilmiĢtir.

Anahtar Kelimeler : Açık ofis, iç mekân, renk türü, eĢya yoğunluğu, algı, tasarım