Konuşma Öğretiminde Analizci Metod


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: AHMED ALDYAB

Danışman: İBRAHİM ÖZAY

Özet:

Türkiye'de Arap ülkelerine yönelik gerçekleştirilen açılımdan sonra, Türklere Arapça öğretimine yönelik hazırlanan çalışmaların arttığı göze çarpmıştır. Bu alanda telif edilen çalışma ve araştırmaların sayısının artmasına rağmen, Arapçanın yabancı dil olarak öğretiminde bazı dil kazanımlarının üzerinde yeterince durulmadığı öne çıkmaktadır. Doktora tezi olarak hazırlanan bu çalışmada, Arapça öğretiminde konuşma becerisi ele alınmıştır. Tez, iki bölüm, bir anket ve değerlendirmesinden oluşmaktadır. Birinci bölümde, konuşma kazanımının teorik kısmı ele alınmıştır. Burada, teorik ve pratik olarak konuşma becerisi, konuşma becerisinin aşamalarından bahsedilmiştir. İkinci bölümde, konuşma becerisinin pratik kısmı ele alınmıştır. Bu bölümde, fonetik uygulamaların gerçekleştirilmesi, konuşma becerisinde fiil, isim, yapılar ve cümleler, mastar ve sıfatlar vb. konular ele alınmıştır. Çalışmanın son bölümünde ise, çeşitli Üniversite, İmam Hatip Liseleri ve bazı özel kurslarda eğitim gören öğrencilere uygulanan anket ve değerlendirmesine yer verilmiştir.