Tarih ders kitaplarının kronolojik ve tematik tasarımlarının öğrenci başarısı üzerindeki etkileri "eğitim ve kültür alanında yapılan inkılâp hareketleri"


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Öğrenci: YILDIZ ERCAN

Danışman: MEHMET ALİ ÇAKMAK

Özet:

TARIH DERS KITAPLARIN1N BCRONOLOJIK VE TEMATIK TASARIMLARININ OGRENCI BASARISI UZERINDEKi ETKBLERi "EGITIM VE KTJLTUR ALANINDA YAPILAN iNKILAP HAREKETLERI" Ercan, Yildiz Yuksek Lisans, Tarih Ogretmenligi Bilim Dali Tez Danismani: Yrd. Doc. Dr. Mehmet Ali CAKMAK Subat-2007 Bu arastirma tarih konulanmn islenisinde tarih ders kitaplannin kronolojik veya tematik tasanmlannm ogrenci basansi iizerindeki etkisini belirlemeyi ama9lamaktadrr. Arastirmanin cahsma evrenini 2006-2007 egitim-ogretim yih, Ankara ili, Altindag il9esindeki liselerin 3. sinif ogrencileri, omeklernini Altmdag ilcesi Esenevler Anadolu Lisesi 11-SOS-A ve 11-SOS-B simflanmn ogrencileri olu§turmustur. Arastirma 27'si deney grubu, 29'u kontrol grubu olmak uzere toplam 56 denek ile yurutulmustur. Arastirmada ontest- sontest kontrol gruplu model kullamlmistir. Ara§trrmaya ySnelik uygulama sonunda elde edilen verilerin analizi S.P.S.S. 13 programi ile yapihm§tir. Ara§tirmaya yonelik uygulama sonunda yapilan istatistiksel i§lemler sonucu kronolojik tasarlanmis ders kitaplan ile tarih konulannm kronolojik islenisinin tematik islenise gore ogrenci basansi iizerinde daha olumlu etkiye sahip oldugu tespit edilmistir. Arastirma sonunda elde edilen bulgulara dayali olarak arastmnaci tarafindan ortaya konulan oiierilere yer verilmistir.