Özel Gereksinimli Çocukların Okul Öncesinden İlkokula Geçiş Sürecinde Öğretmenler Arası İş Birliğinin Öğretmenler Gözünden Değerlendirilmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2022

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BÜŞRA ERTEN KEKİK

Danışman: Eylem Dayı

Özet:

Bu araştırmanın amacı özel eğitimde okul öncesinden ilkokula geçiş sürecinde okul öncesi ve özel eğitim öğretmenleri arasındaki iş birliği çalışmalarının öğretmen görüşlerine göre incelenmektir. Araştırmada fenomenolojik yaklaşım kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu özel eğitim uygulama okullarında görev yapan okul öncesi ve özel eğitim öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri öğretmenlerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda okul öncesi öğretmenleri ve özel eğitim öğretmenleri arasında iş birlikli çalışmanın olmadığı, geçiş süreci için veri kaydı ve veri iletimi yapılmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

Anahtar Kelimeler : Geçiş, İş birliği, Özel eğitim, Özel gereksinimli çocuk, Özel eğitim öğretmeni, Okul öncesi öğretmeni