Anaokullarında görev yapan okul öncesi öğretmenleri ile müzik öğretmenlerinin çocuk şarkıları seçme kriterleri konusunda görüşlerinin karşılaştırılması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: AYTAÇ ÖZGÜRSOY

Danışman: İlknur Özal Göncü

Özet:

Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin ve müzik öğretmenlerinin çocuk şarkılarını seçme kriterlerini belirlemek, çocuk şarkıları seçiminde hangi özelliklerin dikkate alınması gerektiği konusunda görüşlerini ortaya koymak ve literatüre konuyla ilgili kaynak oluşturmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma için düzenlenen anket çalışmasında uzman görüşü alınmış, ilk 9 soruda öğretmenlerin demografik bilgilerine, sonraki 14 soruda ise alt problemlere dair sorular sorulmuştur. Araştırmanın örneklem grubunu Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ nde görevli okul öncesi öğretmenleri ile müzik öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırmada okul öncesi kurumlarında görev yapan 50 okul öncesi öğretmeni ile 50 müzik öğretmeninin şarkı seçme kriterleri konusundaki görüşleri karşılaştırılmış, bu karşılaştırma doğrultusunda elde edilen veriler frekans (f), yüzde (%) ile tablolaştırılarak verilmiştir. Araştırma sonucunda müzik öğretmenlerinin okulöncesi öğretmenlerine oranla okul öncesi müzik eğitiminde kendilerini daha fazla yeterli buldukları ve şarkı seçme kriterlerinde çocukların gelişim alanlarına daha fazla dikkat ettikleri gözlemlenmiştir.

Anahtar Kelimeler

O kul öncesi, müzik eğitimi, okul öncesi öğretmeni, müzik öğretmeni,

şarkı seçimi