İlköğretim müfettişleri ve ilköğretim okulu müdürlerinin;ilköğretim müfettişlerinin rehberlik rollerini gerçekleştirme düzeylerine ilişkin algıları


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Öğrenci: BERNA BALCI

Danışman: SABRİ ÇELİK

Özet:

Bu araştırmanın amacı; 2006-2007 Eğitim-Öğretim yılında İlköğretim Müfettişlerinin ve İlköğretim Okulu Müdürlerinin; İlköğretim Müfettişlerinin rehberlik rollerini gerçekleştirmelerine ilişkin algılarını ortaya çıkarmaktır. Araştırma verileri, Ankara ili merkez ilçelerinde görev yapmakta olan İlköğretim Okulu Müdürleri ile Ankara ili İlköğretim Müfettişlerine anket uygulanması yoluyla elde edilmiştir. Anket verileri, SPSS paket programında hesaplanmış, ayrıca İlköğretim Müfettişleri ile Okul Müdürlerinin görüşlerinin karşılaştırılması amacıyla ANOVA tabloları yapılmıştır. Araştırma sonuçları, müfettişlerin rehberlik rollerini gerçekleştirmek amacıyla belirlenen 30 maddeye İlköğretim Okulu Müdürleri tarafından verilen cevapların ise daha olumlu olduğunu göstermektedir. Ayrıca anket uygulanan İlköğretim Okulu Müdürleri ile İlköğretim Müfettişlerinin çoğunluğunun erkek ve çoğunluğunun da lisans düzeyinde bir eğitime sahip oldukları anket sonuçlarından görülmektedir. Eğitim-öğretimde yenilikleri, yeni yöntem ve teknikleri takip etmek ve kendi eğitim-öğretim programlarımıza uygulamak öğrenci başarısının artmasında çok önemlidir. Bunun için teftişte rehberlik faaliyetleri, eğitim ve öğretimimizde kalite ve verimin artması için büyük önem taşımaktadır.