Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2016
Öğrenci: HAMZA ÜSTÜN
Danışman: BARIŞ KARAELMA
Özet:Bu araştırma, Türkiye'de mesleki müzik eğitimi veren kurumlardaki başlangıç düzeyi trompet eğitiminde kullanılan metotların kullanımına ilişkin öğretim elemanlarının görüşlerinin belirlenmesi amacı ile yapılmış betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini Türkiye' de başlangıç düzeyi trompet eğitimi gerçekleştiren müzik kurumları, örneklemini ise bu okullar arasından çalışmaya katılan öğretim elemanları oluşturmuştur.Araştırmada veriler, kaynak taraması yapılarak ve trompet eğitimcilerine uygulanan anket ile elde edilmiştir. Araştırmada başlangıç düzeyi trompet eğitiminde kullanılan metotlar, Jean Baptiste ARBAN-Arban, Charles COLİN - Complete Modern Method, James STAMP - Warm Ups And Studies For Trumpet, P.CLODOMİR - Methode Trompette, Herbert L. CLARKE - Technical Studies For The Cornet, Anthony PLOG - Method For Trumpet, Allen VİZZUTTİ - Trumpet Method, James THOMPSON - The Buzzing Book, Arturo SANDOVAL - Playing Techniques & Performance Studies For Trumpet, Georg KOPPRASCH - 60 Studies For Trumpet, Robert E. FULLER - Complete Beginning & İntermediate Trumpet Method, Fred ELİAS - The Elias Modern Scientific Trumpet Method, A.F.ROBİNSON - Rubank Elementary Method - Cornet or Trumpet, Alan TOMLİNSON - Abracadabra Trumpet ve Larry CLARK - I Used to Play Trumpet metotları olarak belirlenmiştir. Çalışma sonucunda eğitimciler tarafından en çok kullanılan başlangıç düzeyi trompet metodu belirlenmiş, trompet eğitimcilerinin görüşleri doğrultusunda metotların içerdikleri hedef ve davranışların dereceleri belirlenmiştir. Başlangıç eğitiminde kullanılan trompet metotlarının genel özellikleri de incelenerek, trompet eğitmenliği yapan eğitimcilere ve trompet eğitimi alan öğrencilere trompet metotları hakkında bilgiler sunulmuştur.