ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARA KAVRAM ÖĞRETİMİNDE MÜZİĞİN KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Pınar YILDIRIM

Danışman: Aytekin Albuz

Özet:

Bu araştırmanın amacı, Eğitim Uygulama Okulu ve İş Eğitim Merkezleri ile İş Okullarında görev yapmakta olan öğretmenlerin, kavram öğretiminde müziğin kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Öğretmen görüşleri, ayrı ayrı okul türleri bazında değerlendirilmiş, ayrıca Eğitim Uygulama Okulu ve İş Eğitim Merkezi ile İş Okulları'nda görev yapan öğretmenlerin görüşleri arasındaki ilişkisel durum da incelenmiştir. Araştırma, temel alan araştırmasına dayalı betimsel bir çalışma olup; genel tarama modellerinden tekil tarama modelini içermektedir. Nitel veriler ilgili literatürün taranması ile, nicel veriler ise, yarı yapılandırılmış bireysel görüşme formu aracılığı ile toplanmıştır. Bu amaçla, araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen nicel veriler istatistiksel olarak çözümlenmiş ve bulgular tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda; Eğitim Uygulama Okulu ve İş Eğitim Merkezleri'nde görev yapan öğretmenlerin, kavram öğretiminde müziği kullanma konusunda kendilerini oldukça yeterli gördükleri, ancak iş Okulları'nda görev yapan öğretmenlerin, kendilerini gerektiği kadar yeterli bulmadıkları ortaya çıkmıştır. Ayrıca Eğitim Uygulama Okulu ve iş Eğitim Merkezleri'nde çalışan öğretmenlerin, kavram öğretiminde müziksel etkinliklere daha çok yer verdikleri de anlaşılmıştır.