BOYAMA KİTAPLARININ ANAOKULLARINDA EĞİTİM GÖREN ÇOCUKLARIN YARATICILIKLARINA OLAN ETKİSİNİN İNCELENMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Gülseren GÖK

Danışman: NURAN SAY

Özet:

Bu araştırma, Boyama Kitaplarının Anaokullarında Eğitim Gören Çocukların Yaratıcılıklarına Olan Etkisinin İncelenmesi adına hazırlanan bir çalışmadır. Araştırmanın temel amacı; 5-6 yaş grubu okul öncesi çocuklarda, boyama kitabı kullanımından önceki çizimler ile sonraki çizimlerin karşılaştırılması, boyama kitabının çocukların yaratıcılıklarına olan etkisinin belirlenmesi ve değerlendirilmesi içindir. Araştırmanın birinci bölümünde, giriş başlığı altında problem, amaçlar, önem, sayıltılar, sınırlılıklar ve tanımlar hakkında açıklamalar yapılmıştır. Araştırmanın ikinci bölümünde ilgili kaynak taraması yapılarak, araştırmaya ışık tutacak veriler, tanımlar ve açıklamalar yer almıştır. Araştırmanın üçüncü bölümünde araştırmanın yürütülmesinde izlenilmiş olan yöntem, araştırmanın evreni, örneklemi, araştırmada kullanacak ölçme aracının hazırlanması, uygun hale getirilerek uygulanması, verilerin toplanması, verilerin çözümlenmesi üzerinde durulmuş ve açıklamalara yer verilmiştir. Amacı gerçekleştirmek, boyama kitabının okul öncesi eğitim çağı çocuklarının sanatsal gelişimleri üzerindeki etkilerini belirlemek ve ortaya koymak için yapılmış olan bu araştırmadan elde edilen tüm bilgiler araştırmanın dördüncü bölümünde bulgular ve yorumlar şeklinde yer almıştır. Beşinci bölümde, sonuç bölümüne yer verilerek, araştırma ile ilgili öneriler açıklanmıştır. Araştırmada faydalanılan kaynaklar ile ilgili bilgiler de kaynakçada belirtilmiştir.