Halk eğitimi merkezlerinde uygulanan piyano eğitimi kurs programlarının içerik ve kazanım boyutlarına ilişkin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2022

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: EZGİ CULUK

Danışman: Aytekin Albuz

Özet:

Formal eğitimin ayrılmaz parçaları olan örgün eğitim ve yaygın eğitim; birbirlerinin destekleyicisi ve tamamlayıcısıdır. Yaygın eğitim denildiğinde akla ilk gelen Halk Eğitimi Merkezleri'nde; okuma-yazma kursları, mesleki ve teknik kurslar ile sosyal ve kültürel (genel) kurslar verilmektedir. Genel kurslar içinde yer alan ve "Müzik ve Gösteri Sanatları" alanı başlığının altında bulunan "Piyano Eğitimi" kurslarında 8 modül bulunmaktadır. Genel tarama modelinde ve durum tespitine dayalı betimsel bir çalışma olan bu araştırmanın amacı; Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü'nün 24.10.2011 tarih ve 090 sayılı makam onayı ve 03.11.2016 tarih ve 12400540 sayılı yazısıyla güncellenmiş Müzik ve Gösteri Sanatları Alanı Piyano Eğitimi 1-2-3-4-5-6-7 ve 8 kurs programlarının içerik yönünden incelenerek kazanımların belirlenmesine yöneliktir. Gerçekleştirilen bu çalışmada; piyano kursu programlarında konulara ait kazanımların belirlenmediği ve söz konusu programlarda iyileştirilmeye açık dikkat çeken hususlar tespit edilmiştir. Araştırmada; söz konusu kurs programlarında işlenecek konuların tekrar ele alınması ve konulara ait kazanımların belirlenmesi sonucuna varılmıştır. Gerçekleştirilmesi düşünülen bu çalışma için değişik üniversitelerden bir araya gelecek eğitim bilimi uzmanları, sahada çalışan alan uzmanları ve araştırmacılardan oluşan modül yazma ve program geliştirme grupları etkin bir şekilde çalışmalıdır. Komisyon tarafından hazırlanacak programlarda, daha önce uygulanan programların kuvvetli ve zayıf yönlerinin tespiti yapılarak yapılandırılması; onaylanan programların uygulanma aşamasında tespit edilen sorunlarının da aynı komisyon tarafından eksikliklerinin giderilmesi ya da gerekli görüldüğü takdirde söz konusu programın yenilenmesi; programların verimliliği ve başarıya ulaşması açısından oldukça önem arz etmektedir.