Kaynaştırma raporlu çocuğa sahip ailelerin çocuklarının eğitimlerine katılımlarının ve öğretmenle görüşme sıklıklarının eğitimden memnuniyete etkisinin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Öğrenci: HÜLYA YILDIZ

Danışman: NECDET KARASU

Özet:

Bu araştırmada ilköğretim kapsamında genel eğitim sınıflarında eğitim alan kaynaştırma raporlu öğrencilerin ailelerinin çocuklarının eğitimlerine katılımlarının, öğretmenle görüşme sıklıklarının eğitimden memnuniyetleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmada betimsel çalışma modellerinden tarama yöntemi kullanılmıştır. Aile katılım ölçeği (AKÖ), Öğretmenle görüşme sıklığı bilgi formu kullanılarak 570 aileden veriler toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda aile katılımı, öğretmenle görüşme sıklığı ailelerin eğitimden memnuniyetleri üzerinde olumlu etkiye sahiptir. Buna ilaveten öğretmenle görüşme sıklığı arttıkça ailelerin çocuklarının eğitimlerine katılımlarının ve eğitimden memnuniyetlerinin arttığı görülmüştür. Araştırmada ayrıca aile katılımı, öğretmenle görüşme sıklığı üzerinde ailelerin eğitim düzeyi, sosyo ekonomik durumlarının etkisi incelenmiştir. Araştırmaya ilişkin tüm sonuçlar ayrıntılı bir şekilde bulgular kısmında paylaşılmıştır. Araştırmanın kaynaştırma uygulamasının hizmet kalitesini etkileyen unsurların tespitine ilişkin alanyazına katkı sağlaması açısından anlamlı olduğu düşünülmektedir.