Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2018
Öğrenci: HÜLYA YILDIZ
Danışman: NECDET KARASU
Özet:Bu araştırmada ilköğretim kapsamında genel eğitim sınıflarında eğitim alan kaynaştırma raporlu öğrencilerin ailelerinin çocuklarının eğitimlerine katılımlarının, öğretmenle görüşme sıklıklarının eğitimden memnuniyetleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmada betimsel çalışma modellerinden tarama yöntemi kullanılmıştır. Aile katılım ölçeği (AKÖ), Öğretmenle görüşme sıklığı bilgi formu kullanılarak 570 aileden veriler toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda aile katılımı, öğretmenle görüşme sıklığı ailelerin eğitimden memnuniyetleri üzerinde olumlu etkiye sahiptir. Buna ilaveten öğretmenle görüşme sıklığı arttıkça ailelerin çocuklarının eğitimlerine katılımlarının ve eğitimden memnuniyetlerinin arttığı görülmüştür. Araştırmada ayrıca aile katılımı, öğretmenle görüşme sıklığı üzerinde ailelerin eğitim düzeyi, sosyo ekonomik durumlarının etkisi incelenmiştir. Araştırmaya ilişkin tüm sonuçlar ayrıntılı bir şekilde bulgular kısmında paylaşılmıştır. Araştırmanın kaynaştırma uygulamasının hizmet kalitesini etkileyen unsurların tespitine ilişkin alanyazına katkı sağlaması açısından anlamlı olduğu düşünülmektedir.