Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, GÜZEL SANATLAR EĞĠTĠMĠ ANABĠLĠM DALI, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: NEVZAT CEM ÜNAL
Danışman: Gamze Elif Tanınmış
Özet:
Bu araştırmanın amacı, ülkemizde keman eğitiminde kullanılan metotlardan biri olan“Jacob Dont 24 Etüdes and Caprices Op.37” adlı metodun sağ el ve sol el bakımından hangi amaç ve kritik davranışların gerçekleştirilmesine yönelik olduğunu belirlemektir. Keman öğrencilerinin ve eğitimcilerinin derslerde ele alacakları “Dont” etüt ve eserlerine bakış açılarını genişletmek amacı ile yapılmıştır. Metot kapsamındaki sağ el ve sol el teknikleri analiz edilerek tanımlanmış ve daha sonra bu tanımlar doğrultusunda etütler konuya ilişkin oluşturulan amaç ve kritik davranışlar yönünden incelenmiştir. Araştırma sonucunda sağ elin ve sol elin tekniksel gelişimine katkıda bulunacak 11 etütten; 14 amaç ve bu amaçlara ilişkin 41 kritik davranış tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler : Keman, Keman Eğitimi, Etüt, Analiz, Jacop Dont