Keman Eğitiminde Kullanılan "Jacob Dont 24 Etudes and Caprices op.37" Metodunun Sağ El ve Sol El Teknikleri Açısından İncelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, GÜZEL SANATLAR EĞĠTĠMĠ ANABĠLĠM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: NEVZAT CEM ÜNAL

Danışman: Gamze Elif Tanınmış

Özet:

Bu araştırmanın amacı, ülkemizde keman eğitiminde kullanılan metotlardan biri olan“Jacob Dont 24 Etüdes and Caprices Op.37” adlı metodun sağ el ve sol el bakımından hangi amaç ve kritik davranışların gerçekleştirilmesine yönelik olduğunu belirlemektir. Keman öğrencilerinin ve eğitimcilerinin derslerde ele alacakları “Dont” etüt ve eserlerine bakış açılarını genişletmek amacı ile yapılmıştır. Metot kapsamındaki sağ el ve sol el teknikleri analiz edilerek tanımlanmış ve daha sonra bu tanımlar doğrultusunda etütler konuya ilişkin oluşturulan amaç ve kritik davranışlar yönünden incelenmiştir. Araştırma sonucunda sağ elin ve sol elin tekniksel gelişimine katkıda bulunacak 11 etütten; 14 amaç ve bu amaçlara ilişkin 41 kritik davranış tespit edilmiştir.

Anahtar Kelimeler : Keman, Keman Eğitimi, Etüt, Analiz, Jacop Dont